יום שני, 8 במרץ 2010

יום הולדת

חגיגת יום ההולדת חייבת להיערך בהתאם לערכים המקובלים עלינו לגבי חגיגות בכלל ומותאמת להתפתחות הילד מתוך נקודת מוצא שזה יומו המיוחד.

עלינו להתייחס למספר עקרונות:
1. יום הולדת הוא זכות ולא חובה.


2. זהו חג החוזר על עצמו כמספר הילדים בגן וחשוב שלא יפדום ולא ישבש את סדר היום הקבוע של הילדים.

3. רבים הפעוטים בגיל זה שמרגישים אי נוחות ונפחדים מנוכחותם של אנשים זרים ויש מקום להתחשב בזה.

4. מושג הזמן של הפעוט מוגבל מאוד, יש להימנע מציפיות ארוכות ומיותרות.

5. התנהגות הפעוט בחגיגת יום ההולדת היא שונה, אחד יכול להיות אקטיבי ומשתף פעולה, השני פסיבי ואינו משתף פעולה. השלישי יכול להגיב בבכי ובכעס.עלינו לקבל את מגוון ההתנהגויות בהבנה.

6. לא נלחץ על הילד הפעוט לעשות דבר שאין הוא עושה ברצון.

7. ננסה לשתף את שאר הילדים בגן, ככל שהם ירצו להשתתף, מתוך ידיעה והבנה על קוצר הרוח והיכולת שלהם לשבת בצד בהתבוננות פסיבית, ובכך נמנע הפרעות מיותרות כעסים ובכי.

8. אין להיכנס למלחמות, דין ודברים והעמדת גבולות בשעת האירה עם אף ילד בגן. ילד שרוצה ישתף שפעולה ואחר שאינו רוצה יכול להישאר פסיבי. ננסה לנצל רגעים שילד " מפריע " {קם ממקומו וכ'ד ) ונשתף אותו. רק במקרים חריגים של הפרעה רצינית, יש להציע לילד בשקט ובשלווה לגשת לפינת הספר ולהעסיק את עצמו.

9. נשתדל לשתף את ההורים והאורחים בפעילויות השונות, הנחת הזר, הדלקת וכיבוי הנרות שעל העוגה, הרמת הילד בכיסא, ריקודים וכ'ו , שיתוף זה יתרום להרגשת הסיפוק שלהם מהאירוע – ויעודד את הילד החוגג לשתף פעולה.
10 . יש לדאוג שכל הצוות ידע את מערך החגיגה וישתף פעולה. יש להקפיד על חלוקת תפקידים מוגדרים וברורים לכל אחד מהצוות במהלך האירוע ויש לדאוג למישהי שתדע לנהל את חגיגת יום ההולדת גם במידה והגננת האחראית נעדרת מהאירוע ( למקרה של פנצר ברגע האחרון).

לסיכום: נדאג שיום ההולדת יהיה יום שמח ונעים עבור הפעוט, עבור הוריו ועבור ילדי הגן.


גן ילדים במודיעין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה